23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fransk gigant udfordrer presset køkkenbranche

Den franskejede køkkenproducent Schmidt har indledt en skandinavisk offensiv, hvor planen er at skabe vækst i et ellers stillestående marked.

Ambitionen skal indfris med en række nye butikker baseret på et foruddefineret franchise-koncept. Det skriver Børsen.

Målsætningen lyder foreløbig på 20 butikker, hvoraf den første slog dørene op i Kolding i januar, mens Vejle fulgte trop i marts.

Fokus er nu på København og Nordsjælland.

- Vores etableringsomkostninger er lavere i kraft af en økonomisk backup-funktion fra Frankrig, som er meget favorabel, siger Jacob Skjødt, der sammen med sin bror, Morten, står i spidsen for Schmidts ekspansionsplaner i Skandinavien.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157